Comentaris sobre el llibreLa ciéncia de la salut realitzats pels alumnes de biologia humana de 2n de batxillerat. En aquest post es comenta el capítol:
18- Emocions. La felicitat com a assegurança de vida
Per ampliar informació sobre el cos humà i la salut es pot consultar en l’aula virtual adn-dna.net els següents cursos:
B02- La química de la vida B10- El cos humà:anatomia i fisiologia B11- La nutrició humana
Els comentaris sobre el capítol 18 es faran públics el proper dilluns 6 de desembre.
En el post nº 88 comentava l'actualització en l'aula virtual adn-dna.net del curs B04-Metabolisme. Avui incorporo en aquest post una animació sobre l'organul cel·lular que aporta energia a les cèl·lules eucariotes, es tracta, del mitocondri. Aquest tipus de recursos didàctics poden facilitar la comprensió dels processos cel·lulars i l'estructura dels organuls que hi intervenen.
Comentaris sobre el llibreLa ciéncia de la salut realitzats pels alumnes de biologia humana de 2n de batxillerat. En aquest post es comenta el capítol:
17- Estrès. Viure al límit
Per ampliar informació sobre el cos humà i la salut es pot consultar en l’aula virtual adn-dna.net els següents cursos:
B02- La química de la vida B10- El cos humà:anatomia i fisiologia B11- La nutrició humana
Els comentaris sobre el capítol 17 es faran públics el proper dilluns 29 de novembre.
La biotecnologia utilitza el éssers vius per obtenir-ne productes útils. L'aplicació pràctica dels processos biotecnològics requereix de coneixements en el camp de la biologia, bioquímica, enginyeria genètica, farmàcia, medicina, agricultura, veterinària, ... Això fa que els camps d'aplicació de la biotecnologia siguin amplis i amb moltes possibilitats professionals.
En aquest post centrarem l'atenció en els organismes transgènics, concretament el blat de moro,i la polémica plantejada amb el seu conreu a Espanya. Utilitzant la informació facilitada en el programa "crónicas.RTVE.es".
Aquest programa es pot acabar de veure sencer en l'aula virtual adn-dna.net Curs B13- Biotecnologia
Tema- 2 Organimes transgènics
Recursos nº 1,2,3,4 i 5
Els alumnes de 4t ESO que cursen l'assignatura de biologia i geologia inclouran els seus comentaris segons les indicacions donades en el Curs A01- Activitats alumnes 4t ESO
Tema- 3 Gens i manipulació genètica
Activitat 01 - Comentari transgènics
L'activitat queda oberta a la participació lliure de tots els lectors del bloc.
Comentaris sobre el llibreLa ciéncia de la salut realitzats pels alumnes de biologia humana de 2n de batxillerat. En aquest post es comenta el capítol:
16- Activitat física 2: ...i com no deixar de córrer
Per ampliar informació sobre el cos humà i la salut es pot consultar en l’aula virtual adn-dna.net els següents cursos:
B02- La química de la vida B10- El cos humà:anatomia i fisiologia B11- La nutrició humana
Els comentaris sobre el capítol 16 es faran públics el proper dilluns 22 de novembre.
La fotosíntesi és un procés metabòlic on es transforma l'energia lluminosa provinent del Sol en energia química (ATP) i poder reductor NADPH i, amb això, es sintetitza hidrats de carboni (glucosa)a partir de l'aigua i el diòxid de carboni de l'atmosfera.
A més, l'energia i el poder reductor s'utilitzaran per reduir i assimilar altres bioelements necessaris per sintetitzar la matèria orgànica, com el N i el S.
La fotosíntesi anoxigènica o bacteriana és pròpia dels bacteris porprats i verds del sofre. És la forma més senzilla i primitiva,no allibera oxígen.
La fotosíntesi oxigènica la realitzen cianobacteris, algues i plantes. L'equació general és la següent:
Aquest procés anabòlic autòtrof , en les cèl·lules eucariotes, es desenvolupa en el citoplasma dins els cloroplast.
Esquema cloroplast
De les reaccions metabòliques implicades, n'hi ha que requereixen la presència de llum i altres no, per aquest motiu distinguim dues etapes:
- Fase clara o lluminosa que es porta a terme en les membranes tilacoidals. Es genera ATP i NADPH.
- Fase fosca o biosintètica que es desenvolupa a nivell de l'estroma i permet sintetitzar matèria orgànica a través del cicle de Calvin consumint l'ATP i el NADPH generat en la fase clara.
En l'aula virtual adn-dna.net he actualitzat el curs B04- Metabolisme:
Tema - 6 Anabolisme autòtrof - fotosíntesi
La consulta dels esquemes, animacions i vídeos faciliten la comprensió d'una part del temari de biologia de 2n de batxillerat.
Els lectors del bloc poden suggerir, en l'apartat de comentaris d'aquest post , altres enllaços que considerin adients i relacionats amb els temes tractats.
Comentaris sobre el llibreLa ciéncia de la salut realitzats pels alumnes de biologia humana de 2n de batxillerat. En aquest post es comenta el capítol: 15- Activitat física 1. Com començar ...
Per ampliar informació sobre el cos humà i la salut es pot consultar en l’aula virtual adn-dna.net els següents cursos:
B02- La química de la vida B10- El cos humà:anatomia i fisiologia B11- La nutrició humana
Els comentaris sobre el capítol 15 es faran públics el proper dilluns 15 de novembre.
Edmond Fischer, premi Nobel de fisiologia, és entrevistat per Eduard Punset en el programa REDES. Al llarg del programa es mostra el complex funcionament de la cél·lula i com l'error en algún enzim comporta conseqüències greus per l'individu.
"Si la fosforilación falla, el 99'99 de las veces se desencadena una enfermedad"
Comentaris sobre el llibreLa ciéncia de la salut realitzats pels alumnes de biologia humana de 2n de batxillerat. En aquest post es comenta el capítol:
14- Tabac. com deixar de fumar
Per ampliar informació sobre el cos humà i la salut es pot consultar en l’aula virtual adn-dna.net els següents cursos:
B02- La química de la vida B10- El cos humà:anatomia i fisiologia B11- La nutrició humana
Els comentaris sobre el capítol 14 es faran públics el proper dilluns 8 de novembre.
La ciència és present a la nostra societat en situacions molt diverses. Després de visionar el següent vídeo es proposa al lectors del bloc respondre, en l'apartat de comentaris d'aquest post, explicant cinc aspectes de la seva vida quotidiana on es reflecteixin els avenços del coneixement científic.
Aquesta activitat està adreçada als alumnes de 3r ESO i altres lectors que desitgin realitzar-la.