Entrada destacada

638 - Accés a tots els recursos de ciències adn-dna.net

Recursos adn-dna.net En la següent web trobaràs l'accés a tots els recursos de ciències de la naturalesa: adn-dna.net . ...

divendres, 11 de novembre del 2011

174- Dissecció de pulmons

Dissecció de pulmons
Per endinsar-nos en el coneixement de l'anatomia dels diferents òrgans es necessari fer-ne una observació al natural. En biologia humana de batxillerat i en l'estudi del cos humà a 3r ESO, una part de les pràctiques de laboratori són les disseccions de diferents òrgans. 

Es pot trobar informació per la realització d'aquesta pràctica en l'aula virtual adn-dna.net :
                           Curs P03- Pràctiques de laboratori- 3: disseccions
                                      Pràctica- 2 Dissecció de pulmons 


Per ampliar informació sobre la fisiologia respiratòria es pot consultar el post 55 d'aquest bloc sobre el "sistema surfactante pulmonar".
 
Els lectors del bloc adn-dna i usuaris de l'aula virtual adn-dna.net poden suggerir, en l'apartat de comentaris d'aquest post, les informacions adicionals que considerin adients relacionades amb aquesta dissecció.
Aquells alumnes que han realitzat l'experiència poden comentar els aspectes que considerin més rellevants sobre l'observació realitzada.

30 comentaris:

Marc Bernadet ha dit...

Ho trobu molt interessant i divertit per experimentar els òrgans propis i saber com som per dintre.

Laura Becerra ha dit...

•Trobo que és molt interessant saber com som per dintre, i aquesta pràctica ens ha servit per això.

Conradgual 3rA ha dit...

Hola! sóc el Conrad Gual i tinc un comentari a fer sobre l'observació:
El costat del extrem del pulmó hi han uns puntets de color granate que eren els alvèols pulmonars
Adeu

Carles Pauné ha dit...

Ha sigut molt interessant poder realitzar una experiència tant biològica i tant "al natural"

Així ens hempogut fer una idea del que el nostre cos fa, també el que a la classe teòrica hem vist al llibre ho hem pogut observar al natural!

M'HA AGRADAT MOLT !

. ha dit...

La part més interessant va ser quant estavam obrint els pulmons i seguiem el bronquis, mentre els obriem! apa adeu!

laura ha dit...

va ser una practica interesant per poder veure a la vida real les diferents parts del pulmó .
I va ser divertida

Anònim ha dit...

La dissecció dels pulmons ens va ensenyar com eren per dins i observar totes les parts, el que em va fascinar més va ser quan inflaves els pulmons amb un tub de paper i s'inflaven com un globus.
Àlex Morros Pérez 3er C

Anònim ha dit...

Per a mi aquesta dissecció del pulmó d'un xai ha sigut molt interesant i el que més m'ha impactat ha sigut poder veure el munt de alvèols que conté a través dels tubs que vaig poder observar.Però en definitiva hem va agradar molt poder experimentar amb aquest.
Noèlia Torres (3erC)

Anònim ha dit...

Ha estat molt interessant,ens ha ajudat a entendre molt millor com és els sistema respiratori . Però crec que ens podrien haver deixat fer fotos, i així apart de tenir-les, les podriem possar a la pràctica.

Marta Salgado

Júlia Medina 3C ha dit...

El dimecres passat el grup 2 de la classe de 3rC vam fer una disecció de pulmons de be a l'aula de laboratori. El que més em va interessar va ser quan vam inflar-los i vam obrir la tràquea.

Júlia Medina

Anna Solé Castellví 3rC ha dit...

Ha estat una pràctica molt interessant, que ens ha ajudat comprendre millor l'aparell respiratori en especial les seves parts. Em vist com s'anaven ramificant cada cop més els bronquis i a part d'això em pogut inflar els pulmons i d'aquesta manera comprovar el funcionament d'aquest aparell tant important.

vidal melero iglesias 3r C Grup 2 ha dit...

El passat dimecres la classe de 3rC el grup 2 vam fer la dissecció de pulmons a la classe de laboratori. La pràctica va ser molt interessant i el que em va agradar més va ser quan vam inflar els pulmons amb tub de paper fet per nosaltres que vam posar per la tràquea.

Anònim ha dit...

Be, penso que l'experiencia ha estat positiva degut a que s'ha vist molt be el que haviem estudiat a classe. I a la gent li ha quedat tot molt mes clar.
Marc.S

Anònim ha dit...

Fent aquesta disecció hem pogut veure i comprovar molt millor algunes parts del pulmó.
També ha sigut molt interessant i alhora divertit.

Maria sabater

Aida Moreno 3rC ha dit...

El segon grup de laboratori la semana passada dia dimecres 9 de Novembre, vam dissecar els pulmons, una de les coses que més em va interesar va ser quan haviem de tallar la traquea i quan vam haver d'anar tallant els pulmons i observar-los per la part interior.

Anònim ha dit...

Al poder veure la dissecció del pulmó ha estat una experiència aprenen tosa i divertida a la vegada.
Aprenen tosa perquè hem pogut diferenciar molt lo real de lo dibuixat del llibre i poder tallar les parts i altres, ha sigut lo millor.
I divertida perquè ho hem fet amb els companys i em fet les nostres rialles i comentaris sobre la practica.
El que no em pogut fer es fer fotografies del pulmó, cosa que a molta gent no li ha agradat de la pràctica.
ÀLEX RODRIGUEZ

Anònim ha dit...

Carles Muntané 3rC
La experienci a de la disecció de pulmo em va agradar, ja que vam poder verure i diferenciar les parts del pulmon i els seus components amb directe .El que més em va agradar va ser el poder veure els seus moviments ,bufant en la traque mitjansant un paper.

Ana Lechuga 3rC ha dit...

La part que m'ha semblat més interesant de la pràctica ha sigut que els pulmons s'imflaven quan bufavem per la tràquea, i que els àlveols es distinguien per un color més obscur que el de la resta del pulmó.

Mireia Lluís 3rC ha dit...

La part més interessant sobre la preàctica de la disecció de pulmons , penso que va ser quan, per mitjà d'una paperina introduida per nosaltres a dins de la tràquea , hi vam bufar i els pulmons s'inflaven i es desinflaven com si l'organ estiguès encara en funcionament , amb aquest procès vem poder observar com funcionen en estat real quan l'èsser està viu.

Anònim ha dit...

Doncs aquesta experiencia, em va semblar interessant, perquè esta bé saber que hi ha dintre el nostre cos. Al principi em feia una mica de cosa però ho vaig fer igualment. El que em va agradar va ser nomès obrir la tràquea perquè l'altre no m'agradava gaire. Va estar bé.

Cristina Fernández 3erC

Anònim ha dit...

Aquesta experiència ha sigut interessant, perquè mai m'hagués pensat què hi ha dins de un petit cos de xai i com amb la tràquea (que la vem tindre que tallar) s'anava desviant.

Marina Gómez 3erC

Edgar Fernández ha dit...

El que em va resultar més interessant de la dissecció de pulmons van ser els forats que anaven dels bronquis fins als bronquíols ja que es veien amb molta la claredat i cada vegada eren més petits.

Edgar Fernández Ollé 3rC

Arnau López (3r C) ha dit...

La dissecció del pulmó ha sigut bastant interesant i divertida. La millor part, crec jo, va ser quan vam haver d'inflar el pulmó per mitjà d'un tub de paper introduit a la tràquea.
A més a més, vam haver de tallar la tràquea i d'obrir el pulmó. Per mi, aquesta va ser la pitjor part, ja que molta gent es va marejar.

Albert Escolar ha dit...

El que em va rssultar mes interesant de la disecció de el passat divendres va ser en el moment en el que vam obrir la tràquea, amb les tisores fins arrivar a els pulmons. desde aquí la tràquea s'anava fent petita i repertia petites ramificacions pels pulmons.

Albert Escolar Vives 3rC

Saül Claramunt ha dit...

A mi em va semblar molt interessant. Vaig apendre molt sobre els pulmons i em va agradar molt poder tallar els pulmons, i abans que no entenia el funcionament dels pulmons, ara ja ho entenc i vist els bronquis.

Anònim ha dit...

El que hem va agradar més de la pràctica de laboratori dels pulmons va ser cuan vem obrir amb les pinses tots el bronquíols i bronquiols , buscan el final de la cavitat.
Jordi Bernadet Valero 3erC

Carolina Gonzàlez ha dit...

Carolina Gonzàlez 3r C
dissecció de pulmons
va ser diferents de com em pensava que seria perquè no feia tanta pudor com tothom deia.
Els pulmons eren molt tous i semblava que portessin un plàstic per sobre.
No pensava que els pulmons s'inflessin tant, semblava que anessin a petar.

Júlia Guarro 3C ha dit...

Júlia Guarro; 3·C
DISECCIÓ DELS PULMONS

Va ser molt interessant la disecció dels pulmons ja que no cada dia ho pots fer, no feia tanta pudor com ens havien dit els nostres comapanys, no m'imaginava els pulmons tal i com els vam veure però vam acabar d'aprendre i d'entendre com funcionen uns pulmons. El que em va sorpendre més va ser quan amb un embut de paper, el vam intrudir en la tràquea i al bufar els pulmons es van inflar, com si respires.

Oriol Castaño 3rC ha dit...

El que va ser més interesant de la dissecció del pulmó, va ser, quan vam bufar amb un tros de paper. També vaig aprendre les diferents parts dels pulmons.

Ariadna Pedraza ha dit...

Va ser molt interessant poder aplicar els coneixements teòrics sobre l'aparell respiratori a la pràctica mitjançant una dissecció. El que més em va sobtar va ser comprovar l'elasticitat de la pleura i el teixit pulmonar en inflar-los (el mateix que passa durant l'inspiració i l'expiració). És curiós veure que aquest òrgan pot suportar aquests canvis en l'elasticitat.
Ariadna Pedraza 2n B