Entrada destacada

638 - Accés a tots els recursos de ciències adn-dna.net

Recursos adn-dna.net En la següent web trobaràs l'accés a tots els recursos de ciències de la naturalesa: adn-dna.net . ...

dijous, 24 de novembre del 2011

176- Dissecció de ronyó

Dissecció de ronyó © adn-dna.net
El desenvolupament del programa de ciències de la naturalesa relacionat amb el cos humà tant a 3r ESO com a biologia humana de batxillerat requereix la realització de vàries disseccions. En aquest post es presenta la dissecció de ronyó.

Es pot trobar informació per la realització d'aquesta pràctica en l'aula virtual adn-dna.net :
                           Curs P03- Pràctiques de laboratori- 3: disseccions
                                      Pràctica- 7 Dissecció de ronyó 



Els lectors del bloc adn-dna i usuaris de l'aula virtual adn-dna.net poden suggerir, en l'apartat de comentaris d'aquest post, les informacions adicionals que considerin adients relacionades amb aquesta dissecció.
Aquells alumnes que han realitzat l'experiència poden comentar els aspectes que considerin més rellevants sobre l'observació realitzada.

23 comentaris:

Crsitian Castillo 3ra ha dit...

Aquesta pràctica ha sigut molt guai , i lo q més m'ha agradat és quan havies de tallar el ronyó per la meitat .

Paco Merla ha dit...

Va ser una dissecció penso jo, una mica més complicada que la dissecció del pulmó ja que, era més petit i tot estava més comprimit i amb una mica més de dificultat en el tema de visió del ronyó. Tot i així vam poguer veure sense cap dificultat les múltiples parts del ronyó.

Gemma Clarasó! 3rA ha dit...

A mi em va agradar veure les diferents capes del royó. Especialment quan el tallavem per la meitat, encara que feia una mica de fàstic...

Marc Bernadet 3A ha dit...

Penso que es veia molt be l'interior del ronyó i les seves cavitats interiors i els orificis d'entrada

carola domènech ha dit...

Hem va agradar molt fer aquesta dissecció. Perquè es pot veure la diferència entre un esquema d'un ronyo i d'un ronyó de veritat. I vam poder comprovar totes les parts, que es veien molt be. i també vam veure la diferència entre un ronyó de tocino de un de xai, que el de xai esta recobert per greix i era mes petit que el de tocino.

Anònim ha dit...

Em va agradar força fer aquesta dissecció ja que la anterior no la vaig poder ralitzar. Vas ser interessant poder distingir les parts del ronyó, tan les de l'exterior com les de l'interior. També fa ser força interessant mirar les diferències entre el ronyó de xai i de tossino (el de xai és més petit i té greix). En gerneral va ser força interessant tot i que feia una mica de pudor.
Anna Dàvila Lòpez, 3rA

Maria Codina 3A ha dit...

Aquesta dissecció ha estat molt interessant. He pogut veure el ronyó d'un vertebrat: El tamany, les diferents parts, la textura, el color...
També he pogut veure les diferències de tamany de un ronyó de tocino amb un de xai.

Anònim ha dit...

Sóc el BERNAT FERRER:))))))))))))))))))):)
El passat dimecres la classe de 3rA el grup 1 vam fer la dissecció de ronyó a la classe de laboratori. La pràctica va ser molt interessant i el que em va agradar més n'hi que feia una mica de pudor va ser quan vam tenir de tallar el ronyó per loa meitat. :)XD:P

conrad gual ha dit...

Hola sóc el Conrad Gual de 3rA
Jo he vist que el ronyó a mida que es va acostant al centre el color es va aclarant.
Comença amb un marró i acaba amb un blanc.

Martina Baliu ha dit...

Aquesta pràctica em va agradar molt, tot i que feia una d'engunia.
Crec que és interessant fer aquestes disseccions perquè veure-ho real a veure-ho amb un dibuix és molt diferent i així sabem com sóm per dins.
Adeu!
Martina Baliu 3rA

Laura Becerra ha dit...

Era una mica desagradable, però ens va servir per veure les parts en directe del ronyó.

berta gracia ha dit...

a mi la veritat que fer diseccions no em fa gaire gracia, mes que res perque em fa molt fàstic. Crec que hauria de ser voluntari per a les persones que els interessant, estudiar les parts i conexe-les si, pero obrir un ronyo no. A mes esque feia pudor. Pero torvo que per a les persones que es volen dedicar a aquesta branca esta molt be.

Anònim ha dit...

el dimarts dia 22 vam fer la dissecció d'un ronyó de porc penso que va estar força be perque vam veure les diferents parts d'un ronyó "real" perquè sempre ho veiem amb imatges i el tema canvia molt. A mi em va agradar llastima que feia massa pudor

Aina Eroles 3rA

marta esteve ha dit...

La disseció del ha anat molt millor del que m'esperava, doncs em deien que feia molt fàstic i pudor. Ha sigut interessant veure com és internament, m'ha ajudat a entendre millor les parts i les funcions del ronyó i ara, recordo molt millor tot referent a l'aparell urinari, si més no amb més claredat.

Clara Mas Riba ha dit...

Tot i que em estudiat l'aparell excretor, els ronyons...és més interessant poder-los veure en la realitat, tocar-los i sobretot obrir-los per veure la seva estructura. L'experiment del ronyó m'ha agradat precisament perquè és una part de mi que no coneixia com el conèixo ara.
Ha estat una bona experiència i està molt bé
Clara Mas Riba 3rA

Jordi Bernadet ha dit...

He vist que un òrgan tant petit pugui tenir tantes coses en l'interior i sigui capaç de fer tantes funcions tant importants en el nostre cos.La exploració del ronyo m'ha semblat molt interessant ja que tenia una textura molt peculiar,però el més pitjor va ser haver de treura tot el greix del voltant.

Anna Solé 3rC ha dit...

La dissecció dels ronyons va ser molt interessant perquè en vam poder veure totes les parts i ara ja sabem diferenciar-les millor.

Arnau López 3rC ha dit...

Aquesta dissecció ha sigut interessant i m'ha servit per entendre el funcionament del ronyó a més de veure amb els meus ulls com és un ronyó per dins. Tot i així crec que podriem haver fet alguna cosa més divertida.
Arnau López 3r C

Anònim ha dit...

M'ha agradat molt duu a terme la disecció del ronyó perquè hem pogut veure al natural totes les parts del ronyo i així he entés molt millor el seu funcionament dins l'organisme.
Espero poder fer moltes més diseccions per així entendre millor els órgans del nostre cos.
Pere Tomàs 3a

Edgar Fernández 3rC ha dit...

El que m'ha resultat més interessant de la dissecció del ronyó a sigut la claredat amb la que es podien veure les seves parts

Edgar Fernández

Saül Claramunt i Montaner 3rC ha dit...

Aquesta vegada no m'ha fet tan impressió la dissecció del ronyó. Era més dur i costava més de trencar i era molt petit i no es distingia molt bé les parts que va dir el Josep M Torra Colom.

Aida Moreno 3ESO C ha dit...

Jo trobo que el que més em va agradar de fer la practica dels ronyons va ser quan haciev de tallar els ronyons per la meitat i quan vam haver de buscar i distinguir l'arteria i la vena renal.

VIDAL MELERO IGLESIAS 3r C ha dit...

Hola, el dia 30 de novembre vam fer la dissecció de ronyó. Va ser molt interessant ja que vam aprendre les parts més importants del ronyó i les vam observar. El que em va semblar més interessant va ser quan vam tallar el ronyó per poder observar les diferents parts internes i també quan vam treure aquella mena de pell que el protegia.

Vidal Melero 3r C